Helluntaikirkon jäseneksi liittyminen

Mitä virallinen jäsenyys tarkoittaa?

• Virallinen jäsen voi vaikuttaa seurakunnan virallisessa kokouksessa omalla äänellään. (Vrt. yhdistyksen jäsenen äänioikeus.)

• Jos olet jonkin uskonnollisen yhteisön tai kirkkokunnan jäsen (esim. Ev.lut. Kirkko, Vapaakirkko), liittymisilmoitus on samalla eroilmoitus aikaisemmasta seurakunnasta.

• Rekisteröityminen SHK-jäsenyyden myös perinteisesti järjestäytyneiden helluntaiseurakuntien jäsenille. Tällä tavoin kaikilla helluntaiseurakuntien jäsenillä on mahdollisuus kuulua virallisesti kristilliseen uskontokuntaan.

• Jos rekisterijäsen muuttaa sellaiselle paikkakunnalle, jossa on Helluntaikirkon jäsenseurakunta, hänen SHK-jäsenyytensä siirtyy automaattisesti uuden kotiseurakunnan yhteyteen.

• Rekisterijäsenyys vaihtuu paikalliseksi myös silloin, jos oman paikkakunnan helluntaiseurakunta päättää liittyä Suomen Helluntaikirkkoon.

• Helluntaikirkon rekisterijäsenyys on mahdollinen ainoastaan paikallisiin helluntaiseurakuntiin kuuluville uskoville ja heidän alle 18-vuotiaille lapsilleen.

• Rekisterijäsen sitoutuu ilmoittamaan mahdollisista muutoksista Suomen Helluntaikirkolle.

Miten liittyä rekisterijäseneksi Keuruun Helluntaikirkkoseurakuntaan?

• Tulosta liittymislomake tästä.

• Jäsenhakemuksen voi lähettää liitteineen suoraan Helluntaikirkon toimistoon, josta se ohjataan johonkin rekisterijäseniä palvelevaan seurakuntaan. Voit vaihtoehtoisesti toimittaa sen Keuruun Helluntaikirkkoseurakunnan vanhimmiston puheenjohtajalle (tiedot alla). Myös Keuruun helluntaiseurakunnan toimistoon toimitetut hakemukset välitetään eteenpäin Keuruun Helluntaikirkkoseurakunnalle.

Keuruun helluntaiseurakunnan vanhimmiston puheenjohtaja:

Pohjoisvirta Martti

Kaskitie 3 as 10, 42700 Keuruu